Mokytojas pademonstravo mokiniams bandymą: į bespalvį druskos tirpalą įmerkė vario vielos.
Jis nurodė, kad matomus kitimus galima paaiškinti pasinaudojant metalų aktyvumo eile.
Šia reakcija galima patikrinti, ar gaminys yra iš aukso lydinio, ar tai tik pigi aukso imitacija iš vario lydinio. Ant tikrinamo auksinio daikto reikia užlašinti tam tikro reagento ir stebėti, ar susidaro pilkos spalvos nuosėdų. Jei papuošalas yra iš tikro aukso, nuosėdų nesusidarys.
5 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(5G) Remdamiesi gamtamoksliniu turiniu, procedūrinėmis bei episteminėmis žiniomis gali paaiškinti, įvertinti ir planuoti gamtamokslinius tyrimus, interpretuoti duomenis daugelyje sudėtingų gyvenimo situacijų, kurios reikalauja kai kurių aukšto lygio kognityvinių gebėjimų.
(6G) Remdamiesi gamtamoksliniu turiniu, procedūrinėmis bei episteminėmis žiniomis gali nuosekliai paaiškinti, įvertinti ir planuoti gamtamokslinius tyrimus, interpretuoti duomenis daugelyje sudėtingų gyvenimo situacijų, kurios reikalauja aukšto lygio kognityvinių gebėjimų.
(5G) Remdamiesi gamtamoksliniu turiniu, procedūrinėmis bei episteminėmis žiniomis gali paaiškinti, įvertinti ir planuoti gamtamokslinius tyrimus, interpretuoti duomenis daugelyje sudėtingų gyvenimo situacijų, kurios reikalauja kai kurių aukšto lygio kognityvinių gebėjimų.
(5G) Demonstruoja išplėtotą gamtamokslinį mąstymą ir argumentavimą, grindžiamą modeliais ir abstrakčiomis idėjomis. Remiasi savo gamtamoksliniu suvokimu nepažįstamose ir sudėtingose situacijose.